Dinciler, Dersim Halkına Kurşun Sıktı

Dersim’in Atatürk Mahallesi Timaş Yapı Kooperatifleri’nde, zikir yapıldığı, cemaat toplantıları düzenlendiği ve küçük çocuklara Kur’an kursu verildiği öğrenilen ev, mahalle sakinlerinin tepkisine neden oldu.2 yıldır pek çok devlet memuru da dahil olmak üzere onlarca kişinin gelip gittiği ve her hafta salı ve perşembe günleri zikir yapıldığı öğrenilen evden gelen gürültüden ve eve girip çıkanlardan rahatsız olan mahalleliler, grubu ikaz etti. Buna karşın aynı durumun devam etmesi üzerine mahalleliler, tepkilerini daha yüksek sesle dile getirmeye başladılar.Mahallelinin tepkisine, 6 el silah sıkarak cevap veren grup, ayrıca birçok mahalleliye de tehditler savurdu.“Polisi aradık ama, müdahale etmedi”Yaşananlara ilişkin mahalle sakinlerinin görüşüne başvurduk. Mahalle sakinleri, gelişmelerden hayli tedirgin olduklarını belirterek, bu kişilerin iktidar tarafından desteklendiğine dikkat çektiler.2 yıldır Timaş Yapı Kooperatifleri’nin bu kişiler tarafından mesken tutulduğunu ifade eden bir mahalleli, “Polis bile müdahale edemiyor. Geçenlerde yine cüppeli bir hocaları geldi. Elini öperek içeriye aldılar. Polisi aradık ama, hiçbir şekilde müdahale edilmedi.” diyerek, demokratik kitle örgütlerinin duyarsızlığını eleştiriyor ve şunları ekliyor; “Sivil toplum örgütü ne için vardır? Böylesi yanlış şeylere tepki göstermek için vardır, değil mi? Ben balkonumda çay içerken, vatandaş kapıma kadar gelip tehdit ediyor. Kime şikâyet ederseniz edin, diyor. Ve bunu yapan bir devlet memuru; Zeki Yılmaz… Tunceli Üniversitesi’nde daire başkanı. Yani bu iktidarın kucağına oturmuş, iktidar okşuyor onu.”“Ben cemevinde yapıyorsam, onlar da gitsin camide yapsın”Evde salı ve perşembe günleri zikir yapıldığını, cuma günleriyse toplu biçimde namaz kılındığını ifade eden mahalleli, “Ben Tuncelili olmaktan utanıyorum. Bu zikir evleri bir tek bu binada bulunmuyor, Tunceli’de 16 yerde aynı bu evlerden varmış. Zikirler yapılıyormuş. Zeki Yıldız dediğimiz kişi de, habire unvan artırıyor. Daha önce Diş Hastanesi’nde müdürlük yaparken, şimdi de Tunceli Üniversitesi’nde daire başkanlığı yapıyor. İnsanlar merdivenle çıkar değil mi? Fakat o binada Tuncelililer oturuyor. ‘Bana ne’ diyor, ‘bana değmeyen yılan bin yaşasın’ diyor. Bir insan üç maymunu oynamamalı. Ben Aleviysem, ibadetimi yapmaya cemevine gidiyorsam, ona da devlet camii vermiştir.” dedi. “Heralde bunların da dokunulmazlığı var”Polisi iki defa aramalarına rağmen sonuç alamadıklarını ifade eden mahalleli, şunları söyledi: “Biz hedefteyiz şu anda. Aile olarak hedefteyiz. Yarın bir gün benim evim de kurşunlanabilir. Olaydan sonra, hemen bizim evin arkasında, kendi adamlarından biri geliyor, altı el ateş açıyor. Yani bizim komşumuzun çocuğu da gidebilirdi, herhangi bir şey olabilirdi. Fakat emniyete iki sefer bildirmemize rağmen, emniyet gelip, o kapıdan içeriye giremiyor. Yani devlet heralde ‘bunlara dokunamazsın’ diyor. Bunların da heralde milletvekilleri gibi, dokunulmazlıkları var. Emniyet niye görmüyor, niye duymuyor, niye dokunmuyor?”“Tepkisizlik Dersim’e yakışmıyor”Bir diğer mahalleli ise; “Biz olay sırasında sadece yirmi kişi toplanabildik. Yirmi kişi bu yapılanlara tepki gösterebildik. Başka kimse yoktu. İşte bu da Dersim’e yakışmıyor.”Buradan ayrılıp, mahallenin kahvesine gittik. Orada da, aynı apartmanın altıncı katında oturan, işçi emeklisi 85 yaşındaki Süleyman Tümen’e olayı ve öncesini soruyoruz. Süleyman Tümen, bize şunları aktardı: “Evde bir şeyler yapıyorlar. Böyle kafalarını sallıyorlar, zikir mi ne, onu yapıyorlar. Bağırıyorlar, çağırıyorlar. Yayın yapıyorlar. Kur’an mıdır, İncil midir nedir, belli değil işte. Ben üstteyim, duymadım ama, komşular öyle söylüyor. Rahatsız ediyorlar milleti. Çoktan beri de oluyor. İkaz ettiler ama bir şey olmadı.”“Polisler geldi, içeri giremedi”Bu olayın ilk defa yaşanmadığını ifade eden Tümen, “Akşam da silah sıkmışlar gençlere. 6 el silah sıkmışlar. Ben içeride yatıyordum. Ben rahatsızım, gözlerim de görmüyor. Sonra, geç vakit dışarı çıktım. Alt katta oturanlar benden daha iyi bilir. Bunlar geçen seneden beri oradalar. Bir arkadaş diyor, geçen sene ben şikâyet ettim. Polisler geldi, içeri giremediler, bilmem ne yaptılar. 15-20 kişi hep giriyor o eve. Çocukları getirip okutuyorlar. Kur’an kursu da var diyorlar” dedi. Bu iki kısa sohbetten sonra, olayın yaşandığı apartmana giderek, apartman sakinlerinin görüşlerini aldık. Apartman sakinlerinden birisi olayı şöyle özetliyor: “30-40 kişi topluyorlar burada. Kimse korkusundan bir şey de demiyor. O gece yine çıktım yukarı, söyledim bunlara. 30 tane adamı çıkardı, ben kaçtım içeri. Sonra bunlar silah çekmişler. Ben karakola şikâyet ettim. Çağırmışlar, ama gidemedim. Pazartesi gideceğim karakola. Ben bu evi 2 sene önce aldım, 2 senedir böyle. Zeki Yıldız üzerine almışlar. Yani diyor, ‘Biz devlet mevlet tanımıyoruz. Bize hiçbir şey yapmıyorlar.’ Ben dedim onlara, ‘ya sen benim evimi satın al, ya da neyse vereceğim, ben sizinkini satın alacağım”“Resmî görevlilere güvenerek yapıyorlar”Her gece en az 20 kişinin toplandığını ve ne yaptıklarını ayrıntılı biçimde bilmediğini söyleyen aynı apartman sakini, şöyle devam ediyor: “Resmî görevliler de var içinde. Tabii olmasa bu kadar şeyi bize yapamazlar onlar. Onlara güvenerek yapıyorlar. Kur’an kursu da var bunlarda. Zikiri bitirip, Kur’an kursuna başlıyorlar. Her gün bir sürü araba buradadır. Aile varmış, kadın çıkmış, kız çıkmış hiçbir şey dinlemiyorlar.”Oluşturulan cemaat evine karşı Timaş Yapı Kooperatifleri sakinleri, mahalle çapında bir imza kampanyası başlatarak bu grubu mahalleden atmayı tasarlıyor.

0 Kommentare: