Aziz Nesin olsa bu hikayeyi ne güzel yazardı!



Belçika'da yaşayan Altan Manço sel mağduru Nesin Vakfı'na yardım için 100 euro'luk havale yaptı. Ancak dekontu eline alınca başından aşağı kaynar sular döküldü!
İSTANBUL - Geçtiğimiz günlerde yaşanan sel felaketinden etkilenen ve ağır hasar geçiren Çatalca'daki Nesin Vakfı, dayanışma ile yaralarını sarmaya çalışıyor. Vakfa bir destek de sanatçı ve tasarımcılardan geldi. Çok sayıda sanatçı eserlerini Nesin Vakfı'na bağışlıyor. Dün başlayan bağış kampanyası 26 Eylül akşamına kadar devam edecek. Sanatçı ve tasarımcılar, 26 Eylül'kadar saat 12.00 ile 18.00'de Karaköy Bankalar Caddesindeki Tarihi Sümerbank Binasında imza karşılığında eserlerini teslim edecekler. 27 Eylül Pazar günü ise saat 12.00 - 19.00 arasında bağışlanan eserlerin Vakıf yararına satışı yapılacak. Kimsesiz çocuklara yardım yardım elini uzatan Nesin Vakfı'na bağışlar sürerken yurtdışındaki bir Radikal okurunun başından tam da 'Aziz Nesin'lik' denilebilecek bir bağış hikayesi geçti. Altan Manço adlı okur, başından geçenleri şöyle anlattı: "Yardım amacı ile oturduğum Bekçika’dan Nesin Vakfi euro hesabına 100 euro gönderdim. Bugün elime geçen banka dekontunda ne göreyim. Ödemeden masraf adına Ziraat Bankası Maslak şubesi 50 euro otlanmış! Oysa ki ödemeyi kendi bilgisayarımdan, tüm verileri özenle girerek ben işledim ve gerisini internet yaptı! Belçika ING bankası da 'döviz' masrafları için 7,5 euro otlanmış. Halbuki euro para euro hesaba gidiyor aklım sıra! Üstüne üstlük Belçika devleti de bütün bunlarin üzerine yüzde 21 KDV otlanmış! Toplam gider: 69 euro 58 eurosantim! Yani Nesin Vakfı'na kalan koçan ancak 30 euro kadar! Güler misin ağlar misin?! Nesin Vakfı'na yardım edin sayın okurlar, ama kapitalistleri yaglamadan! Ama nasıl? Tabii telefonu açıp hesap sordum. Ama netice? Konuş konuştuğun kadar! Yok efendim tarifeler belli... Nerede? Koysana bilgiyi internet sitenin ödeme bölümüne! Yok efendim bu öbür bankanin işi. Mazeretlerden mazeret beğen. Zaten cevap veren kim? Bir memur. O da bir mahkum. Sonunda olay Aziz Nesin hikayelerine döndü. Ortada kaldık." (Kültür Sanat)

0 Kommentare: